Özbekistan otomotiv ihracatı gelirini artırdı
Orta Asya´nın otomotiv ülkesi Özbekistan otomobil ihracatından elde ettiği gelirini artırdı. Özbekistan 2010´daki otomobil ihracatı gelirini artırarak yıl içinde 475 milyon dolarlık satış gerçekleştirdi. Özbekistan gerçekleştirdiği otomobil ihracatının büyük kısmını Rusya´ya yönelik yaptı. 2010´da toplam 217 bin dolayında binek otomobil üreten Özbekistan Rusya´ya 74 bine yakın araç ihraç etmişti. Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinin önde gelen otomotiv üreticisi olan Özbekistan, Rusya´nın yanı sıra Ukrayna, Azerbaycan, Kazakistan, Belarus, Moldova, Afganistan ve Türkmenistan´a da araç ediyor. Özbekistan´ın Andican vilayetindeki Özbek-Amerikan Ortaklı Asaka General Motors (GM) fabrikasında üretilen araçların büyük kısmı ise iç pazara sunuluyor. Yılda 250 bin adet binek otomobil üretim kapasitesine sahip olan Özbekistan 2009´da ise global ekonomik krize rağmen 205 bin 11 adet otomobil üretmişti.
Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: orta asya,otomobil,ihracat,özbekistan,bdt
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder