Osmanli´nin 150 yil önce insa ettigi kanalizasyonu büyüksehir yeni yapiyor
Adana´da Su ve Kanalizasyon Idaresi´nce (ASKI) yapilan altyapi çalismasi sirasinda Osmanli döneminden kaldigi tahmin edilen kanalizasyon bulundu. Çevre esnafi, Büyüksehir Belediyesi´nin daha yeni altyapi çalismasi yaptigi yerde Osmanli´dan kalma kanalizasyon bulunmasinin saskinligini yasiyor.
Il Kültür ve Turizm Müdürlügü yetkilileri, sehrin en eski yerlesim alanlarindan Ulucami mahallesinde gerçeklestirilen kanalizasyon kazisi sirasinda tarihi Büyüksaat Kulesi yakininda tarihi kanalizasyon sistemi bulundugunu bildirdi. Bu kanalizasyonun 100 ya da 150 yil öncesine ait oldugunun tahmin edildigini belirten yetkililer, durumun bakanliga bildirildigini konuyla ilgili çalismalara önümüzdeki günlerde baslanacagini vurguladi.
Sehrin en eski yerlesim yerlerinden olan Ulu Camii Mahallesi´nde eskiden kumas tüccarlarinin satis yaptigi bedestenler de bulunuyor. Sehrin eskiden can damari konumundaki alisveris merkezinde Osmanli´dan kalma kanalizasyon bulunmasi çevre esnafini da sasirtti.
Kaynak: http://www.basinistanbul.com/
Haberi Oku
Etiketler: aski,kanalizasyon,adana
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder